Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Ερώτηση του Β.Οικονόμου : Αναξιοποίητες παραμένουν οι δυνατότητες του λιμανιού στο Λαύριο


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: Αναξιοποίητες παραμένουν οι δυνατότητες του λιμανιού στο Λαύριο

Κύριε Υπουργέ,

Το λιμάνι του Λαυρίου στην Αττική μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης τόσο για την περιοχή όσο και για την χώρα εάν αξιοποιηθούν στο έπακρο οι δυνατότητες που έχει. Η γεωγραφική του θέση και το μέγεθός του μπορούν να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας λόγω του ότι βρίσκεται δίπλα στο κεντρικό αεροδρόμιο της χώρας και καθιστά πιο εύκολη την επιβίβαση και αποβίβαση των τουριστών που συμμετέχουν στις κρουαζιέρες, ενώ και η απόσταση από τα νησιά του Αιγαίου είναι μικρότερη κατά τριάντα μίλια από αυτή του Πειραιά. Η εύκολη πρόσβαση μάλιστα από την Αττική Οδό το καθιστά πιο εύκολα προσβάσιμο από όλα τα λιμάνια της Αττικής, ενώ θεωρείται ασφαλές λιμάνι ακόμα και στις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες. Οι εγκαταστάσεις του είναι καλές, είναι αρκετά μεγάλο και έχει δυνατότητες περαιτέρω επέκτασης των χώρων αποθήκευσης. Οι δυνατότητές του φάνηκαν το 2008 όταν επί μακρόν δεν εξυπηρετούσε ο Πειραιάς τον εμπορικό κόσμο λόγω των τότε κινητοποιήσεων. Η ανάπτυξή του μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη εάν υιοθετήσουμε πιο «οικολογικές» πολιτικές, κατά το επιτυχημένο υπόδειγμα της Ιταλίας στην κατεύθυνση της αφαίρεσης των φορτηγών αυτοκινήτων από τους δρόμους, με γραμμές RORO με ασυνόδευτα φορτηγά Λαύριο – Θεσσαλονίκη, Λαύριο - Καβάλα, Λαύριο – Αλεξ/λη.

Πρόβλημα όμως ανασταλτικό για την ανάπτυξη του λιμανιού στο Λαύριο αποτελεί η τιμολογιακή πολιτική του, που κρίνεται υψηλή με πολλές και διάφορες επίσημες και ανεπίσημες χρεώσεις. Σύμφωνα με την επίσημη σε ΦΕΚ τιμολογιακή πολιτική το κόστος φορτοεκφόρτωσης μιας παλέτας στο λιμάνι του Λαυρίου ανέρχεται σε περίπου 6 € ανά εικοσάρα παλέτα, ενώ προκύπτουν όπως πληροφορούμαστε και άλλες επιβαρύνσεις που δεν αποτυπώνονται στο σχετικό ΦΕΚ (πχ τέλη στάθμευσης νταλικών). Εάν μάλιστα υιοθετηθούν οι χρεώσεις του ΟΛΠ στα πλαίσια του νέου ενιαίου οργανισμού, θα είναι ακόμα πιο ασύμφορο οικονομικά να χρησιμοποιείται το λιμάνι του Λαυρίου. Ενδεικτικό είναι ότι στο λιμάνι της Αγκώνα στην Ιταλία, ένα από τα ακριβά λιμάνια της, το τελικό κόστος ανά παλέτα είναι 5 €.

Κατά τη γνώμη μας, εάν στο Λαύριο υιοθετηθεί πιο ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική και επιδιωχθεί συμφέρουσα οικονομικά διασύνδεση με τα λιμάνια της Σμύρνης και του Τσεσμέ και την Μέση Ανατολή, ιδίως όταν αποκατασταθεί η ομαλότητα (πχ Συρία), μπορεί το συγκεκριμένο λιμάνι να αναδειχτεί σε στρατηγικό για την χώρα μας κόμβο τόσο σε ότι αφορά στην εμπορική διαμετακομιστική δραστηριότητα, όσο και σε ότι αφορά στον εναλλακτικό τουρισμό και δη την κρουαζιέρα.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:
Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και των πλεονεκτημάτων του λιμανιού στο Λαύριο σε σχέση τόσο με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές στην χώρα μας όσο και με τις επιτυχημένες πρακτικές που εφαρμόζονται στο εξωτερικό και την Ευρωπαϊκή Ένωση;
Προτίθεστε να εξορθολογήσετε τις τιμολογιακές πολιτικές που εφαρμόζονται από τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου ούτως ώστε το συγκεκριμένο λιμάνι να αποτελεί και οικονομικά συμφέρουσα επιλογή και να αναδειχτούν και με αυτό τον τρόπο τα γεωγραφικά του πλεονεκτήματα σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές ποιοτικά υποδομές του;

-Ο-

ΕΡΩΤΩΝ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου